Esimerkki: Myyn hiustenleikkauksia, -värjäyksiä ja-muotoiluja. Esimerkki: Myyn kodin siivousta kuten imurointi, lattian pesu, pölyjen pyyhkiminen, ikkunoiden pesu
|
Kun tuotat kohdassa 1. myymiäsi tuotteita ja palveluita, mitä odotuksia asiakkaillasi on juuri näitä toimitteita kohtaan? Millä ehdoilla asiakkaasi ovat valmiita ostamaan sinulta? Miten ne pitää valmistaa, toimittaa ja laittaa esille ja millainen tuote- tai palveluratkaisusi pitää asiakkaan mielestä olla. luettele useita asiakkaidesi vaatimuksia. Ei haittaa vaikka ne ovat keskenään ristiriitaisia - niinhän asiakkaiden odotukset usein ovat!
|
Esimerkki: Viihtyisät ja tyylikkäät tilat, ekologisuus, hajuttomuus, ideakirjoja uuden hiusmallin valitsemiseksi, ehjät ja puhtaat työvälineet, ei tarvitse jonottaa jne. Esimerkki: Siisti ja puhdas siistijän olemus, hajuttomuus, puhtaus, raikkaus, luotettavuus, tehokkuus, selkeä hinnoittelu jne.
|
Todennäköisesti yrityksesi tuottaa eri asiakkaille soveltuvia, hieman toisistaan poikkeavia, tuote- ja palveluratkaisuja. Luettele tähän mahdolliset yrityksesi eri tuote- tai palveluratkaisut. Esimerkiksi sähköasentaja voi tarjota seuraavia eri tuotteita: Sähköasennukset uudiskohteisiin, sähkösaneeraukset, sähkösuunnitelmat, sähkökorjaukset ja sähköasennusten päivystyksen. Nämä kaikki ovat eri tuotteita.
|
Esimerkki: Hiusten leikkaus, värjäys, kiharakäsittely, juhlakampaukset, päänahan hoito, nettiajanvaraus, kahvi- ja viinitarjoilu jne. Esimerkki: Perussiivous, ylläpitosiivous, lisäpalvelut, räätälöity siivouspaketti, kertasiivoukset ja vuosisopimussiivoukset
|
Esimerkki: a) Kampaamo vastaa valistuneen kuluttajan, urheiluhenkisen, rennon elämäntyylin trendin luomaan kuluttajakysyntään b) tarjoamalla selkeästi hinnoiteltuja kampaamopalveluita tyylikkäässä hajuttomassa palveluympäristössä. Esimerkki: a) Siivouspalvelu vastaa kotitalouksien siistimistarpeisiin b) tarjoamalla selkeät, kiinteästi hinnoitellut siivouspaketit eri kokoisiin kotitalouksiin
|